søndag, april 21, 2013

leker meg med porselen

Innimellom alt annet i hverdagen har jeg kost meg med å lage små porselensfigurer. Jeg har laget noen nå og noen da i løpet av det siste halve året. Nå har jeg brent dem i keramikkovn og de er klar til å bli smykker, ringer, øredobber og brosjer. 
 Underveisbilder av porselensfigurene

 Ferdig glasurbrent i keramikkovnen:
 Brosje til min tante:
 Ring til meg selv:
 Litt forskjellige ringer under her.
Jeg må kjøpe sølvtilbehør slik at resten av figurene blir brukenes også.
Disse ringene er sølvforgylte.
Hvilken av ringene synes du er finest? 

6 kommentarer:

smilehull sa...

Så fine ting du lager!
Jeg likte kråkebolleringen aller best! Men også de sarte blomstene er nydelige:)

Fin uke til deg!

Vibeche sa...

Nydelige ringer og figurer du har laget :D
Herlig prosjekt og du er kjempe flink og kreativ :D

Klem

Pauline sa...

Du er og blir ei kreativ og allsidig dame, Marie! :-)

Fiiine porselensfigurer, og flotte ringer. Jeg er ingen "ringedame", men tror jeg syns at den du viser bilde av alene på hånden er den fineste. :-)

Ønsker deg fine og kreative dager utover våren, klem!

Hønerandi sa...

Så mange fine ringer det blir. Jeg likte god den bakerste på langfingeren. Ønsker deg en flott vår.
Hilen sylta ja :-)

Gro aka emrille sa...

Så utrolig lekre!!!

Miranne sa...

Kråkebollen! Tøff og sart på same tid.