søndag, mai 01, 2011

Små føtter setter dype spor

Noen mennesker gjør uslettelig inntrykk på meg, og Viktors små føtter har satt dype spor.
*
Hans far John Magnus har tatt mange fantastiske bilder i de dagene Viktor levde. Han delte bilder, oppturer og nedturer. Det var en stor ære å få ta del i Viktorss korte liv på denne måten. John Magnus sørget for at mange fikk bli kjent med Viktor og at han lever videre i våre hjerter. 
Viktor fikk et altfor kort liv, men han har rørt mange mennesker. 

Et av John Magnus sine bilder rørte meg ekstra. Bildet trigget meg til å male. Mens jeg har arbeidet med bildet har jeg tenkt på og bedt for Viktor, John Magnus, Birgit og storebror Magnus. 

Tusen takk John Magnus og Birgit for at jeg fikk den ære av å få lov til å male deres Viktor. 
Og takk for at jeg fikk bli kjent med ham gjennom deres bilder og ord!!

 Mitt fjerde oljemaleri. Mål 30x40 cm. 
Tittel: Høyt elsket, dypt savnet
Stor klem!!

Her er et stemningsbilde fra sluttfasen i malingen. 

22 kommentarer:

Linda sa...

Du er virkelig talentfull, og det er noe som virkelig rører ved hjertet med dette bildet. Så ufattelig tragisk at den fantastiske lille gutten ikke er i sine foreldres armer lenger.

Elisabeth Helland sa...

ord blir fattige......

lekkert som bare det .....og så flink du er

Refleksjon på livsvegen sa...

Sårt og vakkert!

Ha ein fin dag :-)

Anette og gutta sa...

Det ble nydelig, Marie. Sårt og vakkert.

Carrin sa...

Du er så utrolig dyktig!!

AlottesVerden sa...

For et fantastisk bilde som sier alt:)
Ord blir fattige i slike situasjoner, men så godt det er å få ta del i den tiden de får være her hos oss:)

Ha en fin uke
Ann-Charlotte

Jorunn sa...

Historien og det vakre maleriet ditt rørte meg, så trist med lille, fine gutten som ikke er mer...

Silje sin blogg sa...

Du maler fantastisk fine bilder!

Fru Keilegavlen sa...

Ord blir fattige,- og biletet ditt er utruleg rørande og flott!

Ellen Karin sa...

Så vakkert og så trist. Du har virkelig klart å fange stemningen med malepenselen din. Et vakkert og dyrebart minne.
Sitter med klumpen i halsen og føler meg så utrolig heldig fordi jeg har tre friske og vakre barn.

hanne sa...

Sier som flere før meg her - vakkert og samtidig veldig trist, Marie - du har virkelig fanget denne tristheten. Tankene går til dem som mistet.

Du må male.
Klem

Birkus sa...

Fine ord, og et minnerikt bilde. Du er flink!

Aquarell sa...

Nydelig, fantastisk maleri...
Og så gripende historie bak det...
Du er utrolig dyktig!

Anne-Britt sa...

Tristheten i bilde er så vakkert malt. Du har virkelig fått frem historien her. Så gripende. Får tårer i øynene. Du er så dyktig.

Anonym sa...

Rørt til tårer!
Så flink du e t å male ;)

Annette Thygesen sa...

Du får en god varme i bildene du maler. Uendelig vakkert, men sårt bilde. Rørt til tårer.

micano sa...

Et rørende innlegg og et kjempefint bilde. Overskriften på innlegget sa mer enn tusen ord.

Gro aka emrille sa...

Så utrolig flott måte å minnes en liten gutt på. Jeg sitter her med gåsehud jeg...

Ania sa...

Rett og slett nydelig, vakkert og ikke minst, så realistisk. Dette har du virkelig anlegg for!

Fatima sa...

Et vakkert bilde.

Anonym sa...

Et nydelig bilde av en vakker liten gutt som nok har satt sine dype spor.
Kom over bloggen din når jeg googlet tittelen på boken jeg har bidratt i: "Små føtter setter dype spor". For det gjør de virkelig.

Esther Christina sa...

Nydelig bilde! Tårene presser når jeg ser det, det stikker liksom dypt inn i hjertet.