onsdag, juni 02, 2010

ettermiddagstusling i byen

Jeg har vært på styremøte i byen i ettermiddag og siden jeg hadde litt tid før møtet startet ble det til at jeg tuslet litt rundt. Jeg spiste på Michelsen på festplassen. En trivelig plass med god mat!! På festplassen har det kommet opp et nytt kunstverk. En kube laget av kunstneren Bård Breivik. Den skal stå her i en måned. Liker den jeg :) (Det regnet sånn at det ikke gikk an å se ulriken som ligger rett frem i bildet. ) Derfra tuslet jeg til "det lille kaffekompaniet" i nedre fjellsmauet. Herlig liten cafe med deilig kakao :)
*mmmmmmmm*
...så var det på tide å sette kursen mot lokalet til styremøtet... på veien var det så mye morsomt at jeg kom nesten forsent, men bare nesten ;)
Rakk møtet :)
"nedre fjeldsmug"
-i noen smale smau i Bergen fant jeg litt forskjellige ting å se på,
her er noe av det jeg tok bilde av;

rammene i korskirkeallmenningen og omegn

kattene i nedre fjeldsmug/fjellsmau
På vei til bussen etter styremøtet så jeg at teltet for sommerens Kunsthåndverksmarked var satt opp og at kunstnerene holdt på å gjøre klar til marked i morgen.
*jeg gleder meg* Anbefaler alle å ta turen innom markedet torsdag. fredag eller lørdag :)

3 kommentarer:

Maren sa...

Ser ut som en koselig tusletur! Og den kakaoen.......... nam! Jeg vil også ha! :(

;)

Eli sa...

Utrolig mye kjekt og fint å se i gatene rundt der ja, ingen tvil :) Har bilde av samme pusekatten på trappa - gutta måtte bort og kose med den; selvsagt ;) (og alle andre katter vi traff den dagen og det var mange -OG av den levende sorten *ler*) Er så gøy når man kan kikke og finne SÅ mye kjekt å se på både høyt og lavt. Digger alle de smale smauene - veldig Bergen og superflott :)

Anne-Britt sa...

Den kakaoen så virkelig god ut. Nam...nam... vil jeg også smake en dag. Så ut som en fin tusletur. Masse flotte bilder og så stilig kube bildet ditt ble. Ønsker deg en fin kveld videre.