fredag, mai 01, 2009

bytur og bilder av snuppenes hus i hagen :)

I dag har vi vært på jentetur til byen og vært på premiære på den nye Labanfilmen. Det var en koselig dag :) vi måtte ta buss til byen siden mannen er på guttetur denne helgen og har bilen med seg. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi ikke tar buss oftere, det er jo igrunnen veldig ok!! Det var deilig vår i byen og masse spennende å se :)



Her er noen bilder fra snuppenes hus i hagen :)
jeg har litt lyst til å male konfyren, men det får bli en annen dag...?

møblene har morfaren kjøpt i Bangladesh. De er foreløpig oljet, men jeg maler dem nok hvite etterhvert.

Og så var det ekstra stas å kose med kaninen i dag :)
I går kveld hadde jeg besøk av Vibeche og da jeg fulgte henne ut litt over midtnatt så jeg at kaninburet sto åpent og ingen kanin i buret. Kaninen var heller ikke i uteburene sine jeg gikk rundt med lommelykt og leitet i mørket, men ingen gråtass var å se. Det var en trist Marie som krøp opp i sengen og prøvde å sove. I dag var det bare å komme seg ut på kaninjakt. Vi lusket rundt i hagene til naboene klokken 7 om morningen og kikket under alle busker. Med klump i magen gikk vi ut av hagen vår og ned på sykkelveien. Jeg så oppover og nedover bilveien for å se om jeg så en grå kropp langs veien... Langs gjerdet ved siden av sykkelveien så jeg en grå klump som lå helt stille. Kjendte jeg fikk vondt i magen Den lå helt stille og jeg tenkte noen har lagt den der så den kunne finnes. men plutselig så løp den fra oss. Den levde og var "sprek" og fin. Sprek i hermetegn for den har jo ikke kondis. Den løp inn i naboens hage hvor vi fikk tak i den. Så var det hjem i buret. Den fikk gorumetfrokost med friske grønnsaker. Nå kan den sjemmes bort littegranne. Veldig godt at vi fant den sprell levende :)

Ønsker dere alle en god mai-helg :)

7 kommentarer:

Eli sa...

Å busse er egentlig veldig greit og avslappende, og man slipper å leite etter parkeringsplass - og sånt liker man jo! Hytta er blitt kjempelekker!! Så gøy å ha en mamma som er så kreativ og flink :) Sove søtt :) Klem, E

Gro aka emrille sa...

Så flott dukkestua blir:)
Du er en supermamma altså!

Janne sa...

Har lenge tenkt på om vi skulle få oss lekehytte her og.. Men enda har det ikke blitt! Så gøy å se lekehytta deres! Den var kjempestilig!! Du er superflink, Marie!

Hege sa...

SÅ flott lekehus det er blitt kjepme fint. Buss og offentlig transport er kjempe deilig å ta. Har tid til å prate og se seg omkring. Bra du fant kanin igjen fikk litt hjertebank når jeg leste dette.
Ha ei riktig god helg.

Anne-Britt sa...

Oi så flott lekehuset til ungene er blitt da. Der koser de seg nok. Og ser ut som dere hadde en kjempeflott tur i byen. Heldig med været. Så bra dere fant kaninen igjen. Var sikkert ikke noe kjekt når den var forsvunnet. Ha en fin søndag.

Maren sa...

Veldig, veldig bra at dere fant han igjen i levende live!

Vibeke sa...

Koselige bilder, så flott lekestue!

Ønsker deg en fortsatt deilig pinse,
Vibekeklem :)